599.cz - Homepage 599.cz - Homepage Memorial OK1WC Optimalizováno pro web... Myši umírají v pastích, protože nechápou, proč je ten sýr zdarma.
     Dnes: 24. 04. 2024    spaceweather.com Bouřky v Česku v novém okně Bouřky v Evropě v novém okně Ionogram Průhonice v novém okně Contest calendar WA7BNM v novém okně RSS summary of the last 7 articles
O   Hlavní menu

[-] Hlavní stránka

[-] Zajímavé odkazy

[-] Download

[-] Zasílání novinek

O   Seznam rubrik

time.is in new window

Z důvodu zneužívání ke spamování, byla zpětná vazba zrušena

O   Počasí v Holicích
JO70XC

O   VOACAP KV Online

O   VOACAP pro CB
Šíření na CB

PHPRS fórum

<a2>provoz, závody</a2>

Zpět SOTA deštivá dovolená.

Vydáno dne 19. 07. 2007 (3884 přečtení)

SOTA PA-002 Čtvrtek a pátek, 5. a 6. července byly svátky, tak jsem toho chtěl využít a navštívit několik kopců do programu SOTA. Vzal jsem si dovolenou na příští týden a telefonicky jsem si objednal ubytování v turistické ubytovně Vilemína v obci Dolní Morava v oblasti Králický sněžník.

Ve čtvrtek jsem se cestou ještě zastavil v obci Orlice a vyšlápnul jsem si na kopec Jeřáb (SOTA PA-002). Celé dopoledne sice pršelo, ale předpověď říkala, že odpoledne má být protrhávání oblačnosti a vyjasňování. Jelikož okolo 14. hodiny opravdu na chvíli pršet přestalo, řekl jsem si, že to už přišlo a vyrazil jsem. Zhruba po půlce cesty začalo nejprve drobně a později již docela slušně pršet.

Nahoře na kótě foukal poměrně silný nárazový vítr. Měl jsem docela problém vyhodit na strom anténu. Nakonec se mi to podařilo, tak jsem vyndal rádio, strčil ho pod roztažený deštník (který jsem musel zatížit aby neuletěl) a udělal jsem 11 CW spojení v pásmu 7 Mhz. Jako první mne zavolal Vláďa OK1JOC. Měl parádně silný signál přes 9 a já jsem od něho dostal rovněž 599. Byl na SOTě PL-044 takže to bylo SOTA to SOTA QSO. Kdybych ještě chvíli volal výzvu, případně zkusil i jiná pásma, určitě bych těch QSO udělal podstatně víc. Jenomže počasí se stále zhoršovalo, dělala se mlha, tak jsem začal mít strach abych vůbec trefil zpátky.

Rychle jsem zase všechno sbalil a šel jsem stejnou cestou zpět. Než jsem došel do obce Orlice, byl jsem totálně promočený a zmrzlý. Myslel jsem si, že snad horší aktivaci SOTY již nezažiju. To jsem ale netušil, co mě čeká následující den.

Asi 500m před cílem
Když se na chvíli trochu vyjasnilo
A jsme na kótě
Krátkovlnné vysílací stanoviště
Asi 500m před cílem Když se na chvíli trochu zvedla mlha A jsem na místě. Krátkovlnné vysílací stanoviště

Večer kolem 19. hodiny jsem dorazil do turistické ubytovny Vilemína v obci Dolní Morava. V hospodě jsem si dal výbornou tlačenku s cibulí (opravdu nepamatuji, že bych někdy jedl lepší). Točili tam Bernarda, tak jsem si dal pár kousků a poseděl asi do půlnoci v hospodě. Sešlo se tam několik kytar, tak byla docela zábava.

Ráno pořád ještě hustě pršelo. V rádiu zase hlásili "okolo poledne protrhávání oblačnosti ...". A opravdu, okolo jedenácté dopoledne najednou pršet přestalo a dokonce vysvitlo sluníčko. Řekl jsem si že je to konečně tady, prostě se to oproti původní předpovědi o jeden den zpozdilo. Rychle jsem sbalil věci a vyrazil jsem po modré značce na kótu Sušina (SOTA OL-007). Podle mapy odhadem asi 9km, převýšení 621m. Vrcholky kopců byly stále ještě v mracích, ale já jsem věřil, že než tam dojdu, bude i tam hezky.

Když jsem byl asi v polovině cesty - "Pod Babuší" odbočka z modré na zelenou, začalo zase drobně pršet. Postupně se vše zahalilo mlhou a než jsem došel k lovecké chatě "Babuše", již docela slušně pršelo. Od Babuše na kótu Podbělka (1307m) a dále na Sušinu (1321m) jsem šel již vyloženě v dešti. Navíc foukal ostrý nárazový vítr a byla docela zima. Díky dešti se cesta prakticky změnila v potok, někde až 20cm hluboký. Za chvilku jsem měl v botách rybník. (Goretex je na nic, když vám do bot nateče vrchem).

Když jsem dorazil do cíle, chvíli jsem uvažoval, jestli má vůbec smysl v tomto počasí se pokoušet o nějaké vysílání. Aby to TRX vůbec přežil, až do něj naprší. Řekl jsem si, že to aspoň zkusím, když už jsem sem došel.

Anténu jsem uvázal na nějaký suchý strom asi ve 4 metrech (tedy on byl mokrý, stejně jako všechno kolem, ale již nežil), rádio jsem zase strčil pod deštník, který jsem zatížil tlustou větví, a dal jsem výzvu na 40m. Po dvou výzvách se mi k mému překvapení jako první ozval Václav OK1KL. Dále DL6UNF, DL2DXA a PA0HRM. Chtěl jsem ještě dát výzvu, ale jakmile jsem si uvědomil, že mám předepsaná 4 QSO, hned mě to přešlo. Opravdu to v tom počasí nešlo. Jako největší problém se ukázala zdánlivá banalita: Prostě na mokrý papír se nedá nic napsat. Zkoušel jsem kuličkovou propisovačku i obyčejnou tužku, ale obě po papíře klouzaly a nic nenapsaly. Vyřešil jsem to tak, že jsem každé QSO zapsal na nový list a jakmile se namočil otočil jsem o další 3 listy.

Také foukal tak silný vítr, že jsem musel mít hlasitost nadoraz a stejně jsem poměrně silné signály (podle s-metru) prakticky neslyšel. (doma v tichu mi stačí mít AF gain tak na 1/4). Bohužel mi napršelo také do foťáku a ten se po zapnutí zase sám hned vypínal, takže jsem to ani nemohl zdokumentovat. Raději jsem z něj vyndal baterii.

Sbalil jsem anténu, všechno jsem bleskově nacpal do batohu a vyrazil jsem zpátky. Na zpáteční trasu jsem se vydal okolo 16 hodiny LČ, ale díky počasí (hlavně mlze) to vypadalo, že se blíží večer. Vodě na cestě jsem se už ani nesnažil vyhýbat, stejně nebylo kam a stejně nebylo proč. Do chaty jsem dorazil asi v 19 hodin večer.

Večer v hospodě na chatě byl podobný tomu předešlému. Jenom místo tlačenky byla výborná gulášová polévka.

Ráno zase hustě pršelo a v rádiu hlásili protrhávání oblačnosti ....
No, že bych chtěl zase zažít to co včera, to tedy ne. V hospodě jsem si dal snídani a při rozhovoru s dalšími třemi hosty a majitelem chaty jsem provedl malou osvětovou přednášku na téma amatérské vysílání. Byli docela zvídaví a tak jsme se dostali až k ionosféře a jedenáctiletému cyklu... Pohyboval jsem se trošku po tenkém ledě ale doufám, že nikdo z nich nebyl na daná témata nějaký odborník...

Těsně před polednem zase přestalo pršet a vysvitlo sluníčko. Jó, jenže já už se nachytat nenechám. Zaplatil jsem ubytování za dva dny a v sobotu kolem poledne vyrazil domů.

Vrcholky kopců jsou stále v mracích...
Můstek přes potok
Počasí opravdu
Po cestě jsem potkal také pár bunkrů
Vrcholky kopců jsou stále ještě v mracích... Můstek přes potok Počasí opravdu "nic moc" Po cestě jsem potkal také pár bunkrů

Taky se ještě nechalo projít
Tady už jedině v holínkách
A jsme v cíli
Poslední fotka, dál foťák stávkoval
Tady se ještě nechalo projít "suchou nohou" Ale tady už jedině v holínkách A jsme v cíli Poslední fotka, pak foťák stávkoval.

V neděli dopoledne jsem navštívil kluky, kteří z klubového stanoviště jeli VKV Polní den a odpoledne jsme s Jirkou OK1OL "zdolali" další SOTU - vrch Studený PA-007, kousek od přehrady Pastviny. Byl to takový pohodový odpolední nedělní výlet. Pěšky jenom asi 2km za krásného počasí. To byla také jediná SOTA v této sérii na které jsem nezmoknul.

Na další SOTY jsem vyrážel vždycky ráno z domu, a večer jsem se zase vracel. Byly to ve středu PA-006 (Žižkov) a PA-009 (Baldský vrch) oba blízko Poličky v okrese Svitavy, ve čtvrtek PA-008 (Lázek) nedaleko Lanškrouna, a v pátek KR-012 (Anenský vrch) a KR-013 (Komáří vrch) nedaleko Rokytnice v O.H.

Jarda ok1hdu

| Celý článek |      tisk clánku

Zpět (klikni)

O   Novinky
07.07.2023:
Update na webu DXFC
Dneska jsem updatoval info na webu DXFC.

05.07.2019:

Do fotoalba jsem přidal pár fotografií ze:
Slovinska (jaro 2018)
a ze:
Suchého Vrchu (zima 2005/2006).
Fotogalerie je prozatím zrušena.

O   kalendář

O   Zaparkováno na:

O   TSL certifikát:

PHP Scripting Language MariaDB Apache Web Server

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.